Barcelona

Barcelona är nog den finaste staden jag varit till, trevligare människor får man leta efter, restaurangerna och servicen där var något så otroligt bra, både billiga och dyra butiker och gatorna och stränderna var i mycket fint skick. Ett stort + till den här resan.
Det ända man såg på gatorna var två våningsbussar och en massa gula taxin! Första dagen åkte vi omkring med en två våningsbuss i två timmar och kikade på en liten del utav Barcelona, det var häftigt och en fin upplevelse.
Vädret var HETT! Svetten rann vart man än gick och vad man än gjorde, men jag klarade mej utan solstign och utan att ha huvudverk en ända dag, det ända som ändrade var att man blev jätte brun! Alla dagar var lika varma och temperatur mätaren visade +34 grader redan klockan 10 på morgonen, mitt på dagen var temperatur mätaren som högst uppe på +39 grader.
Stränderna var lika full proppade med människor hela veckan. Sanden brände totalt i fötterna och man kunde verkligen inte gå länge där för då skulle man ha bränt fötterna av sig, vattnet var +25 grader alla dagar och det var verkligen en ljuvlig känsla fast det svalkade bara för stunden, en minut senare hade man lika hett igen.
Dagen då det var som varmast var vi och kollade på en massa fina fiskar, verkligen en fin upplvelse i och för sig. Stora och små och fina och fula. Det var väldigt mörkt där som vi var så fick inga speciellt bra bilder på någonting.
Varje dag såg man även en eller flera fina byggnader som var så otroligt fina och vissa jätte höga. Ena dagen var vi även högt högt upp i Barcelona till en park där utsikten var obeskrivligt vacker. 
I en veckas tid har jag levt på ungefär 8-10 glassar per dag, sisådär 15+ kolsyra drycker varje dag och god god restaurang mat varje kväll. Så nu känner jag mej lagom tjock och lagom nöjd efter en vecka i Barcelona, en stad jag tycker ni absolut skall besöka! Nu skall jag ta fram kameran och fotografera allt jag shoppade dit borta och lägga upp alla mina köp i ett senare inlägg :)





Kommentarer
Postat av: Nicolina

Jättefina bilder! Hoppas du hade en bra resa! Vill också ut & resa! :)

2013-08-09 @ 17:51:48
URL: http://nicolinaforever.blogg.se
Postat av: Johanna

Fina bilder :)

2013-08-09 @ 18:15:20
URL: http://storyofjohanna.blogg.se
Postat av: Nicolina

Sv. Okej, så härligt att höra :)

2013-08-09 @ 18:46:49
URL: http://nicolinaforever.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0