Svarar på era fina frågor

1. Vad gillar du mest att fota?
- Jag gillar att fota allt, men mest framför allt någonting levande.
 
2. När fyller du år?
- Jag fyller 17 år den 8 Maj, jag är alltså född 1996.
 
3. Hur många länder har du varit till?
Finland (bor där), Sverige, Danmark, Turkiet, Spanien och Frankriket.
 
4. Hur länge har du bloggat?
- Började blogga då jag var 11 år så det här blir sjätte året som jag bloggar.
 
5. Varför valde du att studera till närvårdare?
- Närvårdare är ett yrke jag alltid drömt om, jag älskar barn och att umgås med människor. Och eftersom jag skulle vilja fortsätta studera vidare till Polis (så som det ser ut nu) så har jag massor till godo om jag först studerar till närvårdare.
 
6. Vad är det värsta du varit med om?
- Om jag skulle minnas så är det min operation jag var med om då jag endast bara var två dagar gammal. Näst efter det kommer tandläkaren, bland det värsta som finns.
 
7. Har du alltid bott i Finland? om inte, hur länge isåfall?
- Jaa, jag har alltid bott i Finland.
 
8. När började du få smått fotointresse?
- år 2008 fick jag min första kamera, en samsung kompakt kamera och det var nog då som jag blev allt mera intresserad utav fotografering, år 2011 fick jag min första systemkamera canon eos 1000d och intresset har bara vuxit mera under åren.
 
9. Vilka bloggar dras du till? (fotoblogg, inredning, mammablogg, livsstil)
- Det är lite olika, jag kan dras till vilken stil som helst egentligen. Men jag älskar att läsa fotobloggar, sedan har jag oxå fastnat för några mammabloggar som oxå är fotobloggar och som har otroligt fina foton. En absolut klar favorit är www.emmaspojkar.blogg.se, så himla fina bilder hon fotar ♥
 
10. Ska du göra nåt speciellt i sommar?
- Hade planerat sommarjobb men tackade just nej till ett och så som det ser ut nu så kommer jag att umgås mycket med mina vänner, hänga i Ekenäs, ha det roligt på kimitoön, köra massor med scooter och såklart kommer jag att jobba något smått vid sidan om.



11. Finns det någon person du saknar extra mycket?
- Finns massor av personer som jag saknar fast jag ser dem dagligen, men en jag alltid kommer att sakna är min gudfar som gick bort för några år sedan, världens finaste människa ♥
 
12. Har du något drömställe där du vill bo?
- Sverige är ett land som jag länge pratat om, har funderat på att flytta till Götebrog efter tre år och studera till Polis där. Varför jag väljer Sverige istället för att stanna kvar i Finland är för att nästan största delen av all undervisning går på finska här i Finalnd och jag klarar mej inte långt på den lilla finska som jag kan.
 
13. Om du fick byta kamera IDAG, vilken skulle du då byta dig till?
- Endera en canon eos 60D eller 7D. Svårt att säga vilken för båda är ju grymt bra. 
 
14. Har du alltid tyckt om ditt namn eller någon gång önskat att du hetat nåt annat?
- Jag gillar mitt namn Josefin. Det är inte så många som heter det så då är det ännu finare tycker jag och ingen säger just mitt riktiga namn, för jag har en massa smeknamn som jag lyssnar till, men visst hade det vart roligt om man själv fått välja sitt eget namn.
 
15. Vad har du för inredningsstil?
- Jag älskar att inreda, det är någonting som är helt otroligt roligt. I mitt rum har jag vita väggar och en liten rosa vägg, rosa gardiner är det oftast oxå och en liten rosa matta på golvet, jaa man kan säga att jag älskar rosa. En dag då jag kommer flytta hemifrån kommer jag att köra på vitt, vita möbler, väggar, golv osv. Med vitt kan man alltid köpa många olika färgklickar till hemmet sen, färggranna kuddar, gardiner osv.
 
16. Gillar du att studera till närvårdare?
- Att jag valde att studera till närvårdare är en av de bästa sakerna som hänt i mitt liv, det finns inte ord att förklara hur mycket jag älskar det. Känslan är helt underbar då man verkligen tycker om att gå till skolan och veta att om tre år/ eller snart numera två år är jag färdig utbildad till närvårdare. Det är helt underbart och man har en helt annan inställning till skolan när man gillar det.
 
17. Bästa vänner?
- Jag har många goda kompisar, men min absolut favorit flicka är michaela från Sibbo ♥
 
18. Hur får man bakgrunderna bli sådär suddiga, så som på bilden du har fotat?
- Jag har fotat bilden med mitt 75-300 mm objektiv, ett zoom objktiv som gör att det bara fokuserar på blomman som jag då har fotograferat på bilden, därför blir bakgrunden suddig, sedan redigerar jag bilderna alltid som oxå gör det att det blir bättre och så som man v ill ha det.
 
19. Vem är du i skolan? Typ coolingen, nörden, pluggisen, den blyga?
- Inget av dehär stämmer in på mej egentligen, kan inte säga att jag är coolingen för jag är verkligen inte cool och försöker inte leka det heller, och jag är allt annat än nörd, jag struntar typ i läxor orkar aldrig läsa ordentligt till prov och kan inget typ, haha. Pluggisen är väl samma sak som nörden ungefär så samma svar där med. Blyghet och jag då, japp det kan stämma in på mej ganska bra, kan bli väldigt blyg om det är nya saker som gäller men annars pratar jag hur mycket som helst.
 



20. Hur skall en kille vara för att du skall bli intresserad utav honom?
- Han skall vara omtänksam, hjälpsam, snäll, gullig mot en, visa att han verkligen bryr sig, ha humor, kunna skratta tillsammans, kunna prata om typ vad som helst och såklart så är han as gullig och snygg om han är allt det som jag nämnt här ovan.
 
21. Vad skall du göra efter att ha studerat klart till närvårdare?
- Har funderat på att hålla ett mellanår, eller fortsätta studera. Men det hinner änrda massor ännu! :)
 
22. Har du någonsin träffat en känd bloggare? Isåfall vem och var?
- Nej jag har aldrig någonsin träffat en känd bloggare, skulle vara grymt coolt att träffa någon.
 
23. Har du någon gång träffat på någon kändis/artist/skådespelerska?
- Ja det har jag, jag har träffat Molly Sandén, Måns Zelmerlöv, Jonas Altberg och någon annan är det väl ännu, men inte såna som är så himla kända. Sedan har jag träffat på en skådespelerska som är med i Andra Avenyn, hur coolt är inte det, åkte samma spårvagn som henne i Göteborg för några sommrar sedan och hon spelar Jossan i Andra Avenyn. Grymt häftigt :)
 
24. Vilket ämne gillar du mest i skolan och vilket gillar du minst?
- Jag gillar alla ämnen, hahha nej men jag har väl vissa favoriter och vissa som är mindre bra. Jag gillade första hjälp kursen som vi hade, och snart börjar ny period i skolan och då kommer det att komma många nya favoriter då vi kommer öva en massa med mediciner, sprutor och annat. Ämnen som är as tråkiga är engelska och matte.
 
25. Vad längtar du allra mest till?
- Jag längtar till kryssningen och Stockholm som jag skall till om dryga två veckor med min bästa kompis, sedan längtar jag till att få börja köra scooter, till min sjuttonde födelsedag, varmare tider och SOMMAREN! ♥
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ida Hallgren

sv; Tack så jättemycket!:D

2013-03-27 @ 19:21:11
URL: http://idahallgren.blogg.se
Postat av: Nicolina

Vilka bra svar :)

2013-03-29 @ 10:25:04
URL: http://nicolinaforever.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0