Svaren på era fina frågor

1. Det bästa med närvårdarlinjen?
- Det absolut bästa är vännerna där, helt fantastiska allihopa! Om man ser på själva studierna så är det nog första hjälp och alla praktiska saker som vi gör.
 
2. Vem är dina bästavänner?
- Har ingen riktigt bästa bästa vän men många bra vänner som alla står mej lika nära och ni vet vem ni är.
 
3. Hurudan bil vill du ha och var tänker du ta körkortet?
- Har blivit helt totalt kär i en volvo C30 och inget jag skulle tacka nej till om jag skulle få en sån och körkortet jaa, så som det ser ut nu så tror jag nog att det får bli i Hangös bilskola eftersom jag inte är i Ekenäs från januari-april.
 
4. Vart skall du studera tredje året?
- Vet inte alls ännu eftersom det hinner ändra en massa på ett halft år innan jag skall veta, men såsom det ser ut nu så endera akutvård i Vasa eller barn och unga i Ekenäs.
 
5. Bästa minnet?
- Kan inte välja ett bästa minne för har så otroligt många och fina som jag aldrig kommer glömma! Men min 12 årsdag och sommaren 2013 är två fina minnen som jag nog aldrig kommer glömma.
 
6.Vilket år är det bästa året hittills, alltså vilken år har varit bäst som du minns det?
- 2013 tar en klar första plats ♥
 
7. Vilka fem personer betyder mest i ditt liv?
- Kan inte välja bara fem stycken för finns såå massor av människor som betyder allt för mej men min familj, alla mina släktingar och mina vänner.
 
8. Vad har du för mobil? 
- Jag har en vit Samsung Galaxy S3 mini.
 
9. Hur många telefoner har du haft? 
- Har haft 6 stycken telefoner innan den som jag har nu, är på min 7:e telefonen alltså nu.
 
10. Funderade du någongång på att ta närvårdarlinjen och gymnasie tillika?
- Har aldrig haft en tanke på gymnasiet, har alltid vetat att jag aldrig skulle klara mej i gymnasiet med dyslexi och inlärningssvårigheter, skulle ha blivit för jobbigt och för svårt. Har alltid stått fast vid närvårdare ända sen riktigt liten och det är det ända jag skulle kunna tänka mej att vara :)
 
11. Vad är det som är annorlunda när din syster inte bor hemma mer (förutom att du är enda barnet osv).
- ALLT! Allting har ändrat, enda barnet och det är skit tomt utan henne, man har ingen att skrika åt, ingen att bråka med, ingen att fråga råd av, ingen att fotografera med mera som vi kunde göra när som helst förut, ingen man kan fråga hjälp av om man behöver, ingen att umgås med när man har jätte tråkigt och att inte få höra någon ropa/säga fifi, jussi, jussni som man hörde 24/7 förut är sååå konstigt... Världens bästa storasyster och det är så grymt härligt att se framemot helgarna då man träffar henne, saknar dej ♥
 
12. Vad är en närvårdare?
- Det motsvarar som undersköterska i Sverige.
 
13. Vilket är ditt favoritmellanmål?
- Frukt är det bästa och godaste som finns som jag skulle kunna leva på och som jag äter varje dag då jag kommer hem från skolan.
 
14. Hur skulle du förklara dig själv som person?
- Jag är alltid glad, oftast positivt inriktad, jätte envis, lätt att diskutera med, lätt att bli vän med, snäll, trevlig, skrattglad, galen, pratar alldeeeles för mycket ibland, blir lätt rastlös och måste alltid ha någonting att göra.
 
15. Bästa sommarminne från i år? 
- Mitt sommarjobb i Täktom med alla härliga människor där, Hangö Regattan, alla dagar i grannstaden Ekenäs med mina brudar, släktträff i Rosala och massa annat härligt :)
 
16. Berätta om en situatuon som du aldrig glömmer 
- När jag skulle visa mina finska talangen på Hangö regattan åt en turist, när jag diskuterade för första gången i hela mitt liv med en polis öga mot öga, en skoldag på våren som mina klasskompisar nola ut mej riktigt ordentligt framför personen jag gillar/gillade och mycket annat som jag inte nämnar här.. :)
 
17. Kan du lägga upp en bild som alltid kommer ha en stor betydelse för dig och som är ett stort minne, förklara varför osv?
- Denhär bilden här under förklarar så hur otroligt roligt jag har i min skola och hur fantastiskt roligt det är att studera till närvårdare. Är alltid glad i dehär flickornas sällskap, trots stridigheter och annat drama så är dom dom finaste vännerna man kan ha, man vågar verkligen vara sej själv och vi har alltid roligt och skrattar är det ända vi gör ungefär :)
 
18. Ditt bästa barndomsminne :)
- ojjnej, vill inte ens nämna mina barndomsminnen som jag har för det är såååå många och sååå fula och så elak som jag var ibland. Allt det här syftar jag på dej min kusin. Jag och min kusin har varit dom farligaste människorna och tillika dom bästa i denhär stan, jag har nog dom finaste barndomsminnena med henne så som när t.ex. vi klistade ansikten fast på ett trafikmärke för sisådär 7 år sen och finns fortfarande kvar på Hangös största gata, ingen mindre än på esplanaden, det galnaste och roligaste jag gjort som mindre :) De som bor i Hangö, så ni hittar detdär trafikmärket på gunnarsgatan och esplanadens korsning... ;)
 
19. Sminkad/Osminkad?
- Sminkad till skolan men osminkad på helgarna om man bara är hemma och man inte behöver visa sej :)
 
20. Katt/Hund?
- Hund
 
21. Favorit film/serie?
- Favorit film: A Cinderella Story. Favorit serie: Frendit, One tree hill och Andra Avenyn.
 
22. Godis/chips 
- Chips
 
23. Favorit årstid?
- Sommar
 
24. Vilken är din favoritaffär? 
- H&M, Cubus, Gina Tricot, Mango
 
25. Favorit prafym?
- Have fun och escada - cherry in the air.
 
26. Det roligaste du vet?
- Att få umgås med sina vänner, göra galna saker, vara ute mitt i natten med kompisar, sitta uppe på ett tak och äta choklad och jordgubbar, åka i en traktorskopa, fota roliga bilder, töntiga pojkar, pojkar som försöker leka bra och de gör bort sej, tv:serien frendit, springa ute i ösregn i bara bikini, ha vattenkrig, alltså det finns en massa roligt :)
 
27. Hur ser ditt liv ut om 10 år? 
- Hoppas på att vara färdig utbildad till polis, jobba som polis i en stor stad, hitta min drömprins, ha söta barn,  bo ute på landet i ett rött hus med massa djur och stora ängar runt omkring. 

Kommentarer
Postat av: Jarina

saknar dig med fifflan <3

2013-10-28 @ 22:45:00
URL: http://jarinafoto.blogg.se
Postat av: Ellen (alatariel)

Sorry han aldrig ställa några frågor! :) Men kiva inlägg. ^^

2013-10-30 @ 19:16:03
URL: http://alatariel.papper.fi



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0