Min Tysklands resa

Jag bodde på sjätte våningen i ett jätte fint och stort hotell som hade den godaste hotellfrukosten som jag någonsin har ätit. Var inte så mycket på hotellet annat än att jag bara sov där annars gick jag från morgon till kväll ute på gatorna i Berlin.
Det fanns stora julmarknader bakom varje knut man såg och det var helt otroligt fina, shit så mycket julsaker, tror jag aldrig har sett mera julit som där.
Vi hade jätte otur med vädret, det var snöstorm tre första dagarna och sista dagen regna det massor. Pågrund av stormen så hade de en massa byggnader stängda så lite tråkigt var det att inte kunna få uppleva fina utsikter och gå in i fina byggnader på grund av det. Så vi fick titta nerifrån på byggnaderna och fotografera på det viset istället. 
Tyskarna vet i alla fall vad ordet "pynta" betyder, har aldrig fått uppleva så mycket och så fina julbelysningar och julgranar i mina 17 snart 18 år som jag levt. Det fanns shoppingcenter överallt, på vissa ställen kunde det vara 6 stycken stora köpcenter efter varandra och alla var lika fint pyntade och julgranarna var mäktiga och stora. I fyra dagar har jag sprungit från köpcenter till köpcenter och från butiker till butiker och hem kom jag med en överfull kappsäck som största delen var fylld av choklad och resten julklappar och två par väskor och skor åt mej själv.
Hela söndagen gick åt att vara på flyfältet i Berlin. Vi checkade in och sedan var det bara att sitta någon timme och vänta på flyget som aldrig kom... Mitt tålamod sjönk väldigt snabbt och jag ville bara hem igen för var så slutkörd och mitt högra ben totalvägrade må bra efter mycket gåendes dom senaste dagarna. Tillslut kom flyget och landade i Helsingfors i gårkväll. Bland den finaste resan jag varit på och starkt rekomenderar Berlin den här tiden på året för dom som älskar julen lika mycket som jag :)
 
 

Kommentarer
Postat av: ERIKA EDORSSON

Tråkigt med vädret! Har också varit i Berlin och åkt upp i Tv-tornet och varit in i kyrkorna där. Såg jättemysigt ut att vara där i juletid! :)

2013-12-09 @ 22:37:12
URL: http://edorsson.blogg.se
Postat av: Nicolina

Fina bilder! Mycket belysning! :D

2013-12-11 @ 16:22:46
URL: http://nicolinaforever.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0