Favorit året, 2013

Året 2013 började med att bjuda på den grymmaste vintern som jag varit med om säkert. Flera meter snö och många minusgrader ännu i slutet av april, helt otroligt men sen kom våren och sommaren med en otrolig hetta!
I april åkte jag med min bästavän från Sibbo och hennes halva släkt över till Sverige, Stockholm en helg där vi shoppade loss och åt världens godaste restaurang mat. Och har aldrig varit så sjösjuk i hela mitt liv, den resan glömmer jag aldrig!
8 Maj blev jag ett år äldre och firade min 17 års dag med ett perfekt vårdväder hemma tillsammans med familjen och bästa släktingarna. Fick världens finaste presenter och hängde med världens finaste vänner!
Jag började sommaren på bästa möjliga sätt. Gick ut mitt första år på närvårdarlinjen med mina fem favorit flickor vid sidan om och fina vitsord hade jag, hade studentfest hela helgen för storasyster och huset fullt med släktingar. Vädret var kanon bra direkt från sommarlovets första dag!
Sommarlovet började påriktigt och jag mådde bäst. Sommarjobbade nästan 7 veckor i Täktom med härligaste människorna och var bara på nätterna hemma under de veckorna, otroligt vad jag trivdes! Därmellan firade jag midsommar och regatta hemma i Hangö med favoritflickorna från Ekenäs och hade grymma kvällar på stranden med mina Hangöflickor!
I mitten av sommaren, sommarens hetaste och finaste dag firade jag ute i Rosala med tjocka släkten från pappas sida! Så härlig släkt vi har ♥
Sista sommarlovs veckan firade jag med familjen i 40 graders hetta i Barcelona! Den grymmaste och hetaste resan jag varit på, då snacka vi om sommarvärme påriktigt!
Mitt i skoleländet i Augusti/september tog jag en helgs tripp ut till vackra Högsåra tillsammans med fasters familj, en helg som var såå bra med fester och mycket skratt!
Har hunnit shoppat loss med dom här två brudarna från Ekenäs några gånger under året 2013 oxå, både i Helsingfors och Åbo. Fina dagar var det!
I början av December var jag på en veckas semester till Tyskland tillsammans med familjen! Så mycket julbelysningar och julshopping har jag aldrig varit med om, det var magiskt!
Helgen före julafton gjorde jag något jag velat göra länge, men tvekat lite grann. Gick och färgade mitt hår till mörkbrunt och jag stortrivs!
Sen kom den efterlängtade julen som jag väntat länge på, god mat och bra sällskap och med inga önskningar om vad jag ville ha till julklapp hittade en 7D kamera hem till mej och lyckan var total, bästa presenten på länge :)
Avslutade det bästa året 2013 och inlädde förhoppningsvis ett utav de bättre åren 2014 i grannlandet Sverige, staden Göteborg. Nu skall ni sen inte tro "fyfan vad bra år Josefin har haft", nej så är det inte eller joo det här har varit mitt bästa år tillika som det varit mitt sämta år pågrund av skolan, praktiker, läkarbesök, vänner som svikit osv. Men nu gör vi 2014 till såå mycket bättre! ♥ 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Nicolina

Sv. Tack så mycket :D

2014-01-11 @ 15:15:43
URL: http://nicolinamelinda.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0