2014

Jag minns så bra när jag var i Göteborg nyåret då det skulle bli 2014, samma kväll satt jag i soffan hemma hos min gammelmoster med telefonen i handen och önskade alla mina kompisar hemma i Hangö ett jätte gott nytt år! Min bästa vän frågade mej vad jag hade för förväntningar inom året 2014 och då svarade jag; "det här året kommer bli så mycket annorlundare, jag lovar att det skall vara ett händelserikt år och som kommer förbli mitt bästa år". Och med glädje tårar i ögonen kan jag säga nu två veckor innan det blir år 2015 att det här har varit det mest fantastiska året som jag varit med om! ♥
 
I början av året dök världens finaste vänner upp som betyder hela världen för mej, någon jag skulle kunna dö för!
Februari-Mars förändrades jag, ingen förstod mej och mina föräldrar var oroliga för jag var ute sent på natten även fast det var skola. Jag blev kär för första gången och hade svårt att berätta var jag befann mej på kvällarna så hittade oftast på med vem jag var och var jag befann mej, jag hade så otroligt roligt hela tiden!
April och maj var en bra månad, 25:April blev jag tillsammans med min pojkvän som vi höll hemligt över två månader, tre veckor i maj låg jag i sängen hemma eller på sjukhuset då jag hade drabbats av lunginfalammation. Början av Maj firade jag min 18 års dag och i slutet av maj fick jag körkortet i handen!
En av mina drömmar gick i uppfyllelse, jag har kört Audi, heeelt galet för har alltid velat styra med en ratt med fyra nollor! I Juni kom jag ut med att jag har ett förhållande med Peepi. Hela sommaren var helt underbar med midsommarfirande ute på Granskär med alla mina bästa vänner, Hangö regatta med samma gäng, Karis på mat mitt i natten, Roadtrip till Bromarv och Rosala, Varit till fyren Bengtskär för första gången, visat Rosala skärgård och mina släktingar för Peepi, Fått träffat hans familj och släktingar och haft härliga grillkvällar! 
24 Augusti var lyckan total! Jag och Peepi hämtade hem denna präla, en Opel Vectra från Vanda. Vi körde hem i ösregn och vi stannade i Kyrkslätt för att byta chaufför då vi båda ville köra den, haha. Jag fotograferade den direkt och skickade bilder till mina kompisar, uppdaterade instagram med en bild och var så himla lycklig att den var min, bara MIN! Än idag är lyckan lika.
Hela mörka hösten har gått i skolans tecken, åtta veckors lång praktik, jobb varendaste en helg och träffat kompisarna vid sidan om.
December månad är fortfarande mörk och regning, om 6 dagar har vi julafton här och inget snö syns till ännu. Den här månaden har varit bra på många olika sätt. Har firat 18 och 20 års födelsedagar, varit bara två veckor i skolan och sen fick jag jullov en månad, shoppat massor med julklappar tillsammans men en bra vän och det här året har ännu att bjuda på några bra dagar innan julafton kommer, baka pepparkakor, klä granen, en dag i åbo, en fantastisk julafton och en livlig nyårsafton! Har erat år varit fantastiskt?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: MATILDA

Fina bilder :)

2014-12-19 @ 15:38:18
URL: http://matildays.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0